Köpvillkor

Köpvillkor


Tillämplighet
Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, och för företag - Köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från JF:s Service sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. JF:s Service förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart innan köpet slutföres. Adresskontroll mot kortinnehavarens adress sker vid kortköp

1. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%.  JF:s Hushållsservice & Handel AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar  som vi inte kan råda över.

2. Betalning

Vi erbjuder i dagsläget våra kunder 2 olika betalningsalternativ:

Förskottsbetalning

Vid förskottsbetalning sätter du in summan som står på din orderbekräftelse på vårt BankGiro konto. Därefter skickas varan hem till dig. Våra kontonummer är: BankGiro:5185-5021. Glöm inte att ange ditt ordernummer.

  Kortbetalning

Vi erbjuder dej som kund att betala online direkt med kort, smidigt och enkelt. För kortbetalning använder vi oss av det senaste kortbetalsystemet Nets Easy. Där kan du välja Swish, Delbetalning och Faktura 

Kunduppgifter

För att handla hos oss måste du vara över 18-år och lämna uppgifter i de obligatoriska fälten vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress och mobiltel.nummer kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och Posten eller DHL kan inte SMS:a dig när paketet finns att hämta på utlämningsstället. Vi kan inte meddela dig om eventuella leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella.

3.  Leverans

Vi skickar alla våra paket med Posten eller DHL. Du får ett SMS i din mobiltelefon  med information om vilket utlämningsställe Posten eller DHL har för utlämning. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Kontrollera att er beställning inte har transportskada, anmäl detta isåfall omgående till transportören och spara emballage och packmaterialet. Brev/skrymmande brev sändes direkt hem till dig. Leverans sker bara inom Sverige Finland och Danmark. Huvudparten av de artiklar som finns på vår hemsida, har vi normalt på lager (reservation för tillfällig slutförsäljning). Restade artiklar levereras normalt inom 1-2 veckor.   JF:s Service kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

4.Ångerrätt

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan enl. Distansavtalslagen, förutsatt att du inte använt varan, brutit förpackningen och att den returneras i oskadat skick. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden, vi tar dock ut en hanteringsavgift med 20% eller max 50 kronor, som dras av vid återbetalning för retur av ej felexpiderad order. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. EJ UTHÄMTADE leveranser/varor som går i retur till JF:s Hushållservice & Handel AB debiteras kunden 200 kronor som täcker hantering och returavgift. Transportskada skall omgående reklameras till transportören. Bifoga kvittokopia på köpet och kvitto för frakt vid retur. OBS! Vi återbetalar ej den ursprungliga fraktkostnaden. Glöm inte att meddela clearing och kontonummer till er bank för återbetalning av returnerad vara. Ny vara måste beställas via webbshopen.

5.   Reklamation

JF:s Service tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Privatpersoner har tre (3)-års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vid åberopande av reklamationsrätt är det konsumenten som skall påvisa att felet är ett ursprungsfel från inköp. Vid åberopande av fel under garantitid påvisas enbart att produktfel föreligger. För att garantin skall gälla skall produkterna hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden! Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel. Sådana fel skall rapporteras direkt  vid hämtningstillfället. Dolda fel skall anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att du mottagit varan.

6.Information
Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.